SPECIAL FOLLOWERS

Khamis, 29 Julai 2010

blurrrrr.... Taubat Maksiat

salam...

apa nak di merepek merabankan ek.... ermmm...

tenang2kan la ati yg gundah nie... layan lagu je la kot...WALI BAND...taubat maksiat


Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat

Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayo sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat

Astafighrullahal’adzim

Reff:
Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuman satu kali

Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sobat ingatlah akhirat

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka

Astafighrullahal’adzim

Repeat Reff

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Repeat Reff

Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim

ada kawan kat fb nasihatkan soh maafkan semua orang sebelum tido jadi hati akan tenang...tapi tu la, manusia kan ada yang macam akak nie... nak maafkan tp cuma mulut je kata maaf, kat hati... ermmm... jadi sedaya upaya malam ni dengan ikhlas n tulus akan cuba maafkan semua orang ... harap2 sumenya ok...:)


salah ke?


salam...

salah ke kalau murid tolong cikgu?????.... pada hal cikgu tu tak minta tolong pon... ermmm... murid2 tu sendiri yang volunteer nak buat n mereka buat bukan waktu belajar... kebetulan mereka tak mau ke kantin.... konfius akak... budaya tolong menolong tak di benarkan ke kat sekolah nie... cam ne tu... terasa akak, bila ada yang tegur....:( macam kita yang paksa murid2 tu buat keje... kalau budaya tolong menolong tak bleh di terapkan kat sekolah... cakap je la... MURID TIDAK DI BENARKAN MEMBANTU CIKGU....:(...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Rabu, 28 Julai 2010

END OF THE YEAR...

SALAM...

N3 PENDEK JER...
SIKIT2 LAMA JADI BUKIT.... N THEN JADI GUNUNG....
KUMPUL DUIT DARI AWAL TAUN NAK P BERCUTI UJUNG TAUN... HEHE... TAUN NIE NTAH DE BONUS KE TAK .... ERMMM.... KALAU ADA BEST.. ADE BUDGET LEBIH SKET...
ACTUALLY DAH 2 TAUN TAK P MANA2 NGAN FAMILY... HARAP2 TAUN NIE JADI LA P CUTI2 MALAYSIA....

ANGAN2 NAK P SINI....


PANTAI CANTIK... N TAK PERNAH JEJAK LAGI KE SANA...




SO DOA2KAN LA YE... CIK ABE DAPAT CUTI....:)


Isnin, 26 Julai 2010

DR. HM TUAH ISKANDAR AL-HAJ


SALAM..
mesti korang selalu dengar pasal Dr. HM Tuah ni kan... sebenarnya, akak bru je beli buku dia, first time nie nak baca buku dia... hehe...tajuknya JOM MENGETOP... ala buku motivasi... baru baca beberapa helai muka surat... best gak... banyak yang boleh guna pakai.. samada nak buat atau tak, terpulang pada individu tu sendiri... macam dia cakap dia bleh bagi jalan... cume kita je mampu or tak mampu, nak ke tak nak...

yang se benar2nya n se betul2nya...semalam de pesta buku kat tempat akak.. hehe sempat la rembat beberapa buah buku motivasi termasuklah buku SOAL JAWAB PSIKOLOGI ANAK... ermm.. tak tau la bila sempat nyer nak membaca... ni dah sibuk, anak nak periksa sekolah agama.. nak harapkan ayahnye.. balik keje petang dah penat.. cam ne nak tengok pelajaran anak2 kan... walaupon mamanya ni pon keje, balik sibuk nak mask, kemas umah, jaga anak but still sempat2kan gak tengok diorg nye buku...addeh...' wahai para suami kat luar sana, sila2 lah bantu isteri2 anda di rumah'... hehe jangan mare eh.. sekadar meluahkan hati seorang isteri...

addeh.. apa gaknyer yang akak nie merepek kan... tu la.. pepagi isnin, bosan sket.. kelas pon lambat lagi, sempat2kan gak tengok blog, sambil buat worksheet... hehe... jenjalan tengok2 blog korang yang comey2 n menarik, tertarik korang memang d bomb... bleh la kongsi luahan cerita merepek meraban akak nie..


banyak nak taip tapi malas lak...takde mtovasi langsung kan... tu yang kena baca buku motivasi untuk TINGKATKAN KUALITI DAN KURANGKAN KONTROVERSI... huhu... banyak la... takdenyer kontroversi... sampai kita sambung entah bila ade posting lagi kan... tp besa la.. yang merepek meraban macm nie je la n3 nyer...

Rabu, 21 Julai 2010

AWARD... BLOGWALKING from RATU QIQI


salam....

addeh...tak pernah dapat award sebelum nie... terharu nya alahai....kali pertama, tak tau macam mana nak amk award... cik RATU tolong pls...huhu... ntah betul ke tak cara nie... sesapa yang bijak pandai minta tunjuk ajar ek.. ala2 MENTOR gitu...TUNJUK AJAR KU SIFU... k la...

FIRST... tq pada cik RATU coz bg AWARD nie kat aku...

ni la award nya...




SECOND.. pe lagi jawab soalan la ek...
di manakah anda selalu BW ?
blog yang banyak cite, banyak kaler2, menarik... best2 n tuan punya blog yang tinggalkan link kat sini...
kenapa anda sangat suka BW ?
cari blog yang ngetop gtu,n of course la tambah kenalan... berkawan biar beribu kan, kan,kan....

apa yang anda dapat kalau BW ?
dapat kawan, dapat cite2 yang menarik...:)

macam mana perasaan orang yang diblogwalkingkan oleh anda itu ?
hepi kot... coz sambil jalan2 klik nuff diorang

tag 5 rakan anda di sini....
diea
mira
dayat
ieyna
pendi

k la tq pada Ratu QIQI yang bagi award nie... sesapa yang nak bagi award ( ade ker) kat i tu jangan malu, jangan segan.. terima je dengan hati yang terbuka.... pasan kan... hehe

oppss...chop...adios...


lagu cinta dolu2....

salam..

sajer nak layan blues... huhu... bosan tak terkata....:(.. tp lagu dolu2 la... ingat sket2 jer liriknyer...


teringat semasa dulu,
hatiku merasa rindu,
bilakah dapat bertemu,
dengan mu wahai kasihku.....

ada lagi....

engkau laksana bulan,
tinggi di atas kayangan,
hatiku dah kau tawan,
hidupku tak keruan....

mengapa ku diseksa,
mengapa kita bersua,
berjumpa dan bercinta,
tetapi menderita....


ermmm len lak...

berkorban apa saja,
harta atau pon nyawa,
itulah kasih mesra,
sejati dan mulia....

apa lagi ek....

ni la akibat bosan tahap cipan masuk parit.... merepek meraban.... al maklum la...umur dah lebih suku abad nie...

apa nak buat ek petang nie... koko takde, dibatalkan... ermmm... p beli belah kot... hehehe... tp pe nak beli... baju dah dekta 2 almari... kasut lak... dah melambak2 kat umah yang dalam kotak pon ada lagi... handbag tersangkut jer... tak terpakai ... ermmm... shopping makanan je kot...membesokan badan yang dah sedia beso ni kan... tu je la...
kalau kena komplen dengan cik abg baru tau...huhu...

k la... jom balik...

geylang si paku geylang,geylang
geylang si rama2,
geylang si paku geylang,geylang
geylang si rama2,
pulang mari la pulang, marila pulang.. bersama2 (2x)

Selasa, 20 Julai 2010

mood...??????

salam...

tkde mood la...ermmm...

banyak benda nak pk, nak buat... tapi tak lalu... letih... malas...syik nak tido jer...
nak salahkan sapa ek.. huhu.. sendiri la kan, sapa lagi... hehe.... saje jer...

tp ade gak yang kata, keletihan nie di sebabkan cuaca panas sekarang... jadikan kita rasa cam nie...mb kurang air kot....

chopppp!!!!!! untungnya la jadi 'liza' dalam cite ILUSI, dapat husband yang penyayang, caring, ermmm.... sempat lak tengok cite ek...

sambung balik.... letih2... nak menaip pon malas.. fokus...fokus...fokus....

teringat kembali
apa yang di tinggal
teringat kembali
segala kenangan
tapi sumenya tak bererti.....
rasa duka menyelubungi diri....

kini ceria berganti
melihat mimpi menyeliputi
dalam pedih di hati
sebuah harapan bersinar
menjadi sebuah realiti yang abadi....

addeh... luahan hati konon... ye ker? k la... salam sume

Ahad, 18 Julai 2010

danish's world and my world...

salam...

N3 kali nie pasal anak aku yang n0 3... aku perasan benda nie sejak hari Jumaat lepas dia dok nyanyi lagu nie sokmo...


papa ku pulang dari kota,
papaku belikan kereta,
kereta kecil warna kuning,
boleh ku bawa ke sekolah,
pon! pon! pon!pon! pon! pon! pon!pon! pon!
kereta kecil ku berbunyi,
mari lah adik mari naik,
boleh ku bawa ke jumpa nenek...


bila aku tanya kenapa dia tukar warna kereta tu.. dia cakap sebab kereta yang ayah belikan warna kuning.. n dia nak bawak p sekolah... huhuhu... pandai betul...

huhu... bila dia nyanyi lagu nie, ingat balik zaman sekolah rendah dulu... zaman di mana istilah 'otak udang' selalu kedengaran... ni semua angkara MADAM TEH... tapi die tice faveret aku... n aku adalah murid kesayangannya... chewah..ehem2... bukan aku kata eh, cikgu n kawan2 kelas aku dulu yang kata...hehe.. sebabnya 1. aku paling pandai dalam Bahasa Inggeris( subjek yang diajar oleh MADAM TEH)... 2. muka aku kot ( kecik2 muka aku ala2 budak cina..putih n mata sepet) sampaikan aku di gelar anak cina oleh kawan2 kampung dulu... sedey seh, sebab aku tak suka diorg ejek aku...huhuhu...

sekarang bila ingat2 balik sumenya terasa indah... p sekolah agama, main rounders dulu baru masuk kelas... men guli ngan dak2 lelaki, mainbaling tin, men baling selipar, main bola perang, tangkap ikan, nguber parit.. hehe...dulu aku ganeh sket, satu jer aku tak pandai main...gasing... ntah kenapa aku tak minat...ermmm...

k
awan2 masa sekolah rendah memang best... n my bestfren until now... NORMALA.. dia kat penang sekarang... but we still keep in touch...

k la cukup kt tuk kali nie...k la selamat beramal...:)

SCHOOLMATES DOLU2 MASA SEKOLAH RENDAH..

MALA. MAS, IMA, FIZA, INA, KIKI, POJIE, KHIDIR, IZAM, KHAIRUL, SAMSUDIN, NASRIN

Jumaat, 16 Julai 2010

minyak naik harga...????

salam...

isu minyak naik mesti jadi topik hangat hari ni kan...

ada yang kisah n ada gak yang buat tak kisah... tapi yang tak bestnyer kalau minyak naik harga barang pon turut naik gak. bagi yang gaji kaw2 tu ok la... bagi yang gaji ciput jer, alamak mengeluh lah jawab nya...

ada gak member yang cakap, baru naik 5 sen dah melenting. dia boleh cakap macam tu, coz tengok lah jawatan dia apa n gaji berapa... anak pon dah besau2... cuba anak kecik2 lagi, ada yang masih sekolah, ada yang masih guna lampin pakai buang n susu tepung... bayangkan perbelanjaan sebulan ditambah dengan kenaikan harga minyak...ermmm.. tu belum barang2 lain naik harga...

bagi aku lak... kena la tengok pada diri sendiri... kalau bijak uruskan kewangan Insyaallah, masih bleh bertahan.. beringat2....


Isnin, 12 Julai 2010

kuih loyang...

sesaje nak meng apdet blog dengan makanan lak...
ermmm... ade akak sorang ni balik kg die... die belikan sejenis kuih yang memang jadi faberet aku sejak azali.. hehe..:)... kuih loyang namanye... tapi kalau kat tempat aku... di panggil kuih goyang... sedap lak... yang ni di tambah bijan hitam... bleh tahan la rasanya...
aku pernah gak tolong mak aku buat kuih nie... dolu2 ler... letih beb! nak buat sukatan nak kena betul kalau tak, alamat tak jadila... keras la, rapuh sangat la... kena yang sedang2 saja... hehe...


ni ler... boleh tahan la rasanya...ermmm..marbeles


ni lak... kem ngan cikgu dari langkawi... coklat...





sedap2 coklat nyer... lagi pon kat langkawi murah sket berbanding kat tempat aku...:)

k la... adios....;')

Isra' dan Mikraj

Salam...

pg tadi masa taklimat dari GURU BESAR ada menyentuh tentang majlis yang akan diadakan pada hari Rabu ni... sempena sambutan Isra' dan Mikraj.
apa yang aku nak kongsi ni sket jer... dia ada cakap, mengenai bukan orang bukan Islam yang merosakkan Islam, tapi orang Islam sendiri yang merosakkannya... kalau nak fikir, memang ada betul nye... sekarang nie macam2 ade... kita je sedar tak sedar...
k la... ni ade sedikit yang bleh di kongsi...
ISRA' DAN MIKRAJ

Ustaz Syed Hasan Alatas

Disusun semula oleh: Al-Azharii Al-Siddiq Hj. Kamuri, BTN, JPM

http://www.shiar-islam.com

MAHA suci Allah yang telah menjalankan hambaNYA ( Nabi Muhammad saw ) pada suatu malam hari, dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsha, yang telah Kami berkati sekelilingnya, kerana hendak Kami perlihatkan kepadanya tanda-tanda kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha mendengar lagi Maha melihat” ( maksud ayat 1, surah al-Isra’

Allah swt. telah mengisrakkan Nabi Muhammad saw. dari Masjid Haram di Makkah ke Masjid Al-Aqsa di Palestin yang sangat jauh itu. Pada zaman dahulu, adalah menjadi perkara biasa orang berjalan kaki dari satu tempat ke satu tempat atau pun menunggang kuda, keldai, unta dan sebagainya.

Sekiranya mengikut jalan biasa, perjalanan dari Makkah ke Palestin mengambil masa lebih kurang 40 hari. Ia merupakan satu perjalanan yang jauh tetapi dengan kekuasaan Allah swt. perjalanan yang jauh itu dapat dilakukan dalam masa yang singkat yakni beberapa jam sahaja. Bagi mereka, perjalanan yang jauh itu jika dilakukan dalam tempoh beberapa jam sahaja merupakan satu perkara yang sangat mustahil dan tidak dapat diterima oleh akal mereka.

Bagi mereka, kenderaan seperti kuda, keldai, dan unta yang mereka tunggangi setiap hari tidak mungkin dapat melakukannya. Pada zaman yang serba maju sekarang, perkara tersebut bukanlah pula menjadi satu perkara yang pelik kerana sudah ada kenderaan laju seperti keretapi laju, jet, dan kapal terbang.

Sebab itulah, mereka yang tidak beriman seperti Abu Jahal dan pengikut-pengikutnya menggunakan peristiwa tersebut untuk menjatuhkan Rasulullah saw. dengan menuduh Rasulullah saw. sebagai pendusta .

Namun demikian, mereka yang beriman dapat menerima kerana peristiwa tersebut merupakan salah satu daripada kekuasaan Allah swt yang telah pernah diberikannya kepada nabi-nabi dan rasul-rasul terdahulu. Contohnya nabi Isa a.s. yang dilahirkan tidak mempunyai ayah malah beliau dapat berkata-kata semasa bayi, dapat pula menyembuhkan orang sakit, dapat menghidupkan orang yang telah mati, dan sebagainya.

Begitu juga dengan nabi Musa a.s. dengan tongkat yang Allah swt. berikan kuasa telah menjelma menjadi ular yang besar sehingga menelan semua ular ahli sihir raja Firaun. Malah, nabi Musa dapat membelah lautan untuk pengikutnya menyelamatkan diri daripada bala tentera Firaun. Banyak lagi tanda-tanda kekuasaan dari Allah swt yang telah diberikan kepada para rasul yang disebut sebagai mukjizat, dan kepada hambaNYA yang soleh yang dikenali sebagai karamah.

Dalam perjalanan Israk dan Mikraj itu, nabi Muhammad saw. telah ditunjukkan berbagai contoh teladan yang berguna untuk umat manusia.Antaranya, telah ditunjukkan seorang tua yang tidak henti-henti menambahkan beban yang sedang dipikulnya walaupun dia sudah tidak mampu untuk membawanya. Kisah ini merujuk kepada seseorang yang memegang terlalu banyak pekerjaan yang menjadi tanggungjawabnya tetapi tidak ada satu pun yang ditunaikannya dengan baik. Sepatutnya seseorang itu hanya menerima tugas yang dia sanggup menyelesaikannya dengan baik sahaja, bukannya bersifat tamak atau ingin menunjuk-nunjuk untuk menjadi lebih popular.

Rasulullah saw. juga ditunjukkan seorang lelaki yang suka makan makanan yang telah tercemar, berbau busuk, sedangkan di sampingnya terdapat makanan yang bersih dan baik. Peristiwa ini digambarkan kepada seseorang lelaki yang suka berzina, isterinya sendiri tidak dipedulikannya malah menjadi kesukaannya untuk melanggani pelacur, sehingga akhirnya dia mengidap pelbagai penyakit seperti AIDS, siflis, dan pelbagai penyakit kelamin lagi sehingga menghancurkan institusi kekeluargaan.

Hasil daripada peristiwa Israk dan Mikraj yang terbesar sekali ialah menerima tugas dan perintah dari Allah swt. untuk menunaikan ibadah Solat. Ibadah-ibadah yang lain seperti puasa, berzakat, menunaikan haji dan sebagainya disampaikan melalui wahyu yang diturunkan Allah swt. Sebaliknya, ibadah solat diterima langsung daripada Allah swt. Ini menunjukkan keistimewaan solat. Tidak ada alasan untuk kita meninggalkan solat. Jika kita sakit tidak mampu untuk berdiri maka dibolehkan duduk. Jika tidak dapat duduk maka diberi lagi kelonggaran secara berbaring, malah jika baring pun menghadapi masalah maka dibenarkan untuk melakukan dengan isyarat sahaja. Daripada aspek lain, jika air tidak ada maka dibolehkan berwuduk dengan bertayammum sahaja. Pendek kata, ibadah solat hendaklah ditunaikan walau dalam keadaan apa sekali pun dan di mana pun kita berada, kecuali timbul sesuatu halangan yang memang ditakdirkan oleh Allah swt. seperti tidak siuman, pengsan, tidak sedarkan diri, gila dan seumpamanya.

Dinyatakan bahawa sebelum menunaikan solat hendaklah kita membersihkan diri daripada najis dan mengambil air sembahyang, membersihkan tempat bersujud, dan mendirikan solat sepenuh hati dengan memberikan tumpuan seluruh jiwa dan raga kita hanya kepada Allah swt. Insyaallah, dengan amalan bersolat akan mendidik diri kita menjadi bersih, berdisiplin, dan menyihatkan rohani dan jasmani kita.


boleh cari lagi topik ni kat tenet... banyak... cume ini yang aku dapat kongsi, coz ni pon copy n paste... sekadar renungan n ingatan bersama...:)

Khamis, 8 Julai 2010

NAK BEBAS DARI MASALAH HUTANG?

KAMI ADA CARANYA...

cara mcm mana nak buat income bertambah:-

-kredit kad 1/2 jam collect RM 35,000-RM 50,000.mutiply jadi RM 75,000.nak tahu???
-ASB boleh penuh 6 bulan RM 200,000.ASB dapt 30%.nak tahu?


MSG OR CALL: 0197963270

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog