SPECIAL FOLLOWERS

Ahad, 28 Jun 2009

saat-saat mendebarkan...akhirnya pasti..

BERITA GEMBIRA BUAT KU N FAMILY

setelah menunggu setahun lebih...akhirnya sesuatu yang amat ku tunggu n paling bermakna aku terima...
Alhamdulillah aku pregnant gak... almaklum la... anak aku yang bongsu dah 5 taun... tp tu ler... awal2 ni dah selalu kena masuk wad... huhuhu... darah manis la katakan ..hihihi... kena cucuk selalu lak tu... ( dia cucuk tang sana, die cucuk tang sini)... adehhh... naik lebam tangan aku dibuatnya...
sume ni dugaan yang aku kena harungi n hadapi... demi orang tersayang... tapi adakah dia mengerti...????
NVM la... apa2 hal... akan ku tunggu kehadiran mu...my baby..

shomelnya die...

salah silap aku...



adehhh...

tu la...susah mencintai org spenuh hati nie... 100 persen kat die... tak tggl sket untuk diri sendiri... pedih2... tp bila die sakitkan hati kita...tau pulak sedihnya... tp kenapa yer.. sukar untuk melihat keburukan pada dirinya... hanya sayang untuknya... sudahnya diri sendiri merana...

Cinta tegarkan hatikuTak mau sesuatu merenggut engkauNaluriku berkataTak ingin terulang lagiKehilangan cinta hatiBagai raga tak bernyawa


Rabu, 24 Jun 2009

HOTEL PLAZA, KUALA LUMPUR

SALAM...

3 HARI 2 MALAM...

KURSUS LITERASI UNDANG-UNDANG UNTUK GURU-GURU DISIPLIN

dengar cam hebat yer... ermmm.. tapi banyak gak la info yang aku dapat... mula nya aku nervous gak jumpa cikgu2 disiplin dr sekolah len n daerah yang berbeza... apa tak nya.. aku apa pon tak tau... kalau di tanya mesti aku tak tau nak jawab... lagi lah pasal pekeliling2... hehe...

tapi apa yang di sampaikan tu memang hebat ler... macam2 ader... tapi yang best tu tentang ceramah pengurusan stress... tak sangka aku ni ada masalah mental gak rupenya... hehehe...
tp tu la semua kawan2 aku pon de masalah yang sama cume berbeza simptom nyer...

macam2 masalah n soalan yang cikgu2 ni kemukakan... aku pon dok dengar jer.. macam sekolah aku tkde lah masalah besar sgt... masih bleh diatasi... takut gak aku dengar sekolah2 area2 bandar nie.. macam2 ader... sampai kes luar n dalam... tp tu ler.. beban cikgu disiplin memang berat... mana nak mengajar lagi.. nak handle murid2 lagi... TABIK HORMAT CIKGU...

aku ni dok merapu jer.. coz tunggu husband tk sampai2 lagi... check out sebelum kol 2.. huhuhu...

alamak...sok masuk wad lagi.... adeh... amek darah lagi... cucuk lagi....uwaa... alamat lebam lagi ler lengan aku...huhuhu

k ler... selamat la cikgu2 kat sekolah yer... HIAS....

Jumaat, 19 Jun 2009

cari di mana orang kesayangan anda...

Pernah kah anda ketahui ....

Pemilik telefon bimbit selalu memberi lokasi yang tidak betul bila kita tanya di mana dia berada......
Adakah anak anda menyatakan dengan tepat di mana dia berada...adakah BF/GF anda juga demikian.... malah adakah suami anda/isteri anda juga demikian..... jadi ringkas nya jika anda hendak mengetahui di mana mereka berada...kesan lah mereka ini dengan menggunakan GPS satelit Google Earth....masukkan no phione berkenaan klik start searching.. mudah aje..tnggu dan lihat di mana mereka berada.....

cari mereka di sini:

http://www.themobiletracker.com/english/index.html


SELAMAT MENCUBA!!!!!!

Rabu, 17 Jun 2009

CUBA DALAM JEPUN...sesaja menggatal

Try your name in Japanese.......

DON'T SPOIL THE FUN...
PASS IT ON.. PLEASE...
A - ka B- tu C- mi D - te E - ku
F - lu G - ji H - ri I - ki J - zu
K - me L - ta M - rin N - to
O -moP - no Q - ke R - shi S - ari
T -chiU - do V - ru W -mei
X - na Y - fuZ - zi
LIN = TAKITO..... ok gak tp cam mosquito je bunyinya...hihihi... moskito lai..la...
DANISH = TEATOKIARIRI...panjang semacam jerk.. ade bunyi kari lak tu...
ZAM= ZIKARIN....uiks.. macam maya karin ler...
try ler korang buat lak.. macam ne la nama korang ek..hehehe

Isnin, 15 Jun 2009

nEveR GIve uP....

Salam sahabat...
pernah alami x masalah cmni? Kte mengharapkan suatu tp sukar utk mendapatkanya,sering kali usaha,berdoa namun tidak jua dimiliki apa yg diimpikan..smpai tahap kadang-kadang tu kte rse cm sia-sia je ibadah n doa kte Tapi kan hakikatnya sikap ini perlu dikikis dlm diri kte.
Kerna yakinlah dengan kata2 Allah dlm surah Al-Baqarah,ayat 216:
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu,padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu.Allah mengetahui,sedang kamu tidak mengetahu"
p/s: "Andai kau memohon tetapi lambat ditunaikan,usahlah kecewa...Makbul drNya adalah pasti,tetapi dengan cara yang Dia pilih,bukan dengan cara yang kau pilih,dan pada masa yang Dia kehendaki bukan pada masa yang kita mahu"
yang penting
" BERUSAHA DAN BERAMAL"

Rabu, 3 Jun 2009

aPa Itu cINTA...

Photobucket


1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.


2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba2 perasaan malu itu menjadi hilang dgn sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yg sebenarnya bhw anda tlh jatuh cinta.


3. Gerak geri memberi pengertian kpd perasaan yg tidak terucap oleh kata2.


4. Cinta yg di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi.Jiwa yg pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yg lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.


5. Cinta yg dtg umpama pelangi ceria dgn 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorg yg bakal mewarnai hidupnya.


6. Cinta bkn paksaan. Ia lahir drdua perasaan, kehadirannya tidak di undang, perginya tiada yg merelakan krn ia terlalu sukar utk dimengertikan.


7. Persahabatan biasanya berakhir dgn percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dgn persahabatan.


8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar Menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cintabukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.


9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dlm satu fikiran dan dua hati dlm satu debaran.


10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yg sangat menggoncangkan jiwa.


11. Kadangkala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorg, disaat kita sdg kehilangannya.Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorg terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.


12. Cinta yg lahir dr pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yg lahir dr kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.


tapi yang aku faham n mengerti cinta yang sejati ialah cinta kepada-Nya..
cume kita je susah untuk menjatuh cintakan hati kita kepada-Nya...
tak pandai memilih...ntah ler...

Selasa, 2 Jun 2009

salam mengintai...


salam mengintai...


lama dah ek aku tak intai blog nih... rasa cam tkde cite yang menarik nak di kongsi... ilang segala idea cetak orijenal aku... hehehe...


anak aku yang sulung ade kat sini semalam ler aku p amk kat pudu... alamak ganalnye die sekarang... makan sehari 5 kali... ekeke... kat sini kenalah diet...aku ler yang akan memantau pemakanan die...actually die tggl ngan nenek n atuk die kat johor... ye la... cucu kesayangan diorg... apa nak makan sume d bagi...


tp sekarang nie bahaya sket... makan nak kena berhati-hati... kebanyakkan penyakit di sebabkan oleh makanan.. INGAT KAWAN-KAWAN BERHATI-HATI...hehehe...



rasanya korang dah tau piramid ni kan...cume jarang kita nak praktikkan... tp sekarang nie...cuba kita renung2kan lah cara pemakanan kita sekarang... maybe korang bleh nampak apa yang kita besa makan tu kurang berkhasiat n ade bahan-bahan yang kurang elok untuk di nikmati.. lebih gula ke, lebih kalori ke, lebih bahan perasa or macam2 lagi...
aku ni pandai je cakap..tapi aku pon cam korang gak... men makan jer... apa yang aku suke...hihi... la nie kena hati-hati lah...coz aku dah de penyakit...uwaaa...uwaa...
ok la...korang....selamat menjalankan gaya hidup sht...CEGAH SEBELUM KENA...adios...

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog