SPECIAL FOLLOWERS

Isnin, 1 Oktober 2012

bila waktu telah berakhir

salam semua,
memang kekadang kita tak sedar apa yang kita dah buat tu menyakitkan hati orang... tapi tu la manusia yang tidak mahu mengaku kesalahan sendiri... dah terantuk baru terngadah... macamana nak faham kan, hati orang... ikutkan lah hati sendiri.., takpe la, mungkin de hikmahnya...
biarlah kalau orang nak mengata, biarlah apa yang mereka nak kata... hanya pengalaman yang mendewasakan kita... hidup tidak perlu bergantung pada orang... tapi kalau dah kena group work, camne plak... ermmmm... payah sungguh...
huhu, ni mesti korang tertanya2 apa kena mengena dengan group work pulok... ni semua sebab geng2 kelas akak la.., tak sekepala... addeh.. susah kan.. nak tak nak kena la ikut je kan...
layanssssss....
setelah mengikuti kelas ustaz CTU semalam, rasanya kecil sangat diri ni.,, banyak benda yang akak tak tau... kerdilnya diri., kurang mulia sangat diri akak, sebagai manusia di bumi Allah, sebagai guru, sebagai isteri, sebagai ibu dan sebagai kawan... terlalu banyak prejudis, hampir pada semua orang... susah diri kalau macam tu... kita kena maafkan orang selalu, walau sebesar gunung salah diorang pada kita.. setiap perbuatan ada balasannya... kita siapa untuk tidak memaafkan salah orang pada kita...sedangkan nabi ampunkan umatnya... 
cakap memang senang kan...nak ikhlaskan hati memaafkan oranh bukan perkara yang senang.., kadang2 ambil masa... hati yang sakit sukar untuk sembuh cepat kecuali kita redha...
luahan rasa hati yang tidak terluah... hanya pengubat rasa di dalam kotak hitam ni... terima kasih pada yang sudi membaca, walau tiada yang istimewa... sekadar curahan cuma...
sampai kita bertemu lagi...

Tiada ulasan:

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog