SPECIAL FOLLOWERS

Isnin, 18 Oktober 2010

roselle... berkhasiat..

salam...


nak perkenalkan jus n jem roselle buatan kelas pendidikan khas... sedap n berkhasiat... rajin diorang... kelas pendidikan khas ni lebih pada aktiviti luaran... selain tu diorang dapatlah duit poket hasil jualan jus n jem nie...selebihnya boleh buat aktiviti2 untuk kelas pendidikan khas..


baguslah mereka diajar macam nie... sekurang2nyer mereka tau cara untuk menggunakan kudrat sendiri untuk menampung kehidupan mereka akan datang.... tak perlu la nak meminta2....

ni la jus n jem yang akak sempat beli, coz stok terhad... cikgu2 n murid2 len pon de yang dah booking awal2... akak terlambat sket la, coz last week manyak cuti..huk2...






ni akak amik dari http://gempurhpa.blogspot.com....
Roselle atau nama saintifiknya hibiscus sabdariffa l (pokok asam paya) merupakan sumber utama vitamin C untuk tubuh badan kita. Kandungan vitamin C nya adalah melebihi 20 kali ganda dari yang terdapat dalam keluarga limau (citrus).

Ramai saintis percaya pengambilan Roselle akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik kerana ia menghadkan kerosakan yang dilakukan oleh radikal bebas (Roselle kaya dengan anti oksidan).

Banyak penyakit zaman moden dikaitkan dengan masalah tekanan oksidatif akibat daripada aktiviti radikal bebas yang berleluasa pada hari ini. Aktiviti radikal bebas menyebabkan berlakunya proses penuaan pantas terhadap manusia.

so sama-sama lah kita berkongsi ek...

6 ulasan:

~SukEMakAn~ berkata...

sedap x?

lin berkata...

boleh tahan la...

NURULekmiRabat berkata...

kat umah ada sebotol..tp x penah try..

lin berkata...

cuba la... rasanya ok...

FareedSairi berkata...

mak rajin tanam pokok rosel untuk buat air ngan jem.jem dia memang terbauik ar :)

lin berkata...

tu la... memang sedap... lagi2 berkhasiat...

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog