SPECIAL FOLLOWERS

Rabu, 27 Oktober 2010

ISABELLA.... MAGELEK

SALAM,

hehe... sebenarnya kak nak cite pasal kuih... dua2 kuih ni jadi faberet akak...dah bape ari kat kantin dok jual kuih nie... sedap pon memang sedap... n dah lama kak tak makan... kuih nie nak kena pandai buat... kalau tak memang tak jadi atau tak sedap... ( kak cuma pandai makan jer...hihii)
korang nak tau rupa bentuk kuih nie... tapi maaf ler gambo tak bape menarik ..letak ataih plastik jer n akak dah makan beberapa keping tu yang tinggal sket baru nak buat n3...ekeke...


 ni la kuih isabella orang2 sini la panggil... kalau orang kampung akak... panggil getuk ubi... ermmm sedap... tapi yang ni dah di goreng.... bleh la... sedap la lagi... tapi nak kena ubi yang empuk... kalau tak tak sedap... gula n kelapa pon nak kena betul sukatannya...


ni gambo kedua2 kuih...yang sebelah tu masalodeh...betul ke tak ejaanya ek... tapi kat tempat akak panggil kuih nie magelek... hehe...

























k la ni je tuk n3 kali nie... papai...:)

8 ulasan:

AiDa AzRyN berkata...

Wah~ masalodeh! aida suke!! lau p pasar malam,sure bli masalodeh~ :D

lin berkata...

yup... kuih tu memang faberet akak dari kecik ... yummmy...:)

Safinaz Hanum Ahmad Anuar berkata...

nama kuih glamer sunnguh... isabella.. cam nama orang hahaha

Safinaz Hanum Ahmad Anuar berkata...

nama kuih glamer sunnguh... isabella.. cam nama orang hahaha

lin berkata...

tu la pasalnyer... tergezut akak, bila diorang panggil kuih getuk ubi nie Isabella...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kuih getuk tu saya suker gak..tapi masalodeh lagi best..syok layan panas2

nUR_rOsALiNdA berkata...

Wahhhhhhhh
glemer la nama kuih ni
nama omputih hehehehe~

lin berkata...

dua2 kuih tu sedap lydia... tapikan lepas akak buat n3 pasal kuih ni, terus makcik tu tak buat dah... huhu...tunggu next week lak...

nur...memang glemer+sedap lak tu...hihi

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog