SPECIAL FOLLOWERS

Jumaat, 23 April 2010

char kuey teow... faberet tu..

tiba2 lak char kuey teow jadi faberet... kat sungai beso nie ader restoran yang sedap buat char kuey teow... RESTORAN KUALA KURAU...
masa pegnent ari tu... 2 3 ari sekali beli... nak masak sendiri tak bape pandai... hehe...:">... tapi pas bersalin nie... try2 ler buat sendiri... hehe...
kalau nak cuba resepi nie... mudah jer... rasanya ni yang paling simple n sempoi... begini cara2nyer...

Mula-mula kita tumis bawang putih dan merah hingga naik bau. Pas tu masukkan cili boh dan kacau hingga cili masak. Dah naik bau masukkan udang dan hirisan ayam dan gaul rata.

Bila dah separuh masak,masukkan kicap pekat,kicap cair,kicap manis dan sos cili. Letak air sket kalau tengok bahan2 tadi kering sangat. Dah mendidih,masukkan kuey teow dan cili padi.Gaul rata2.

Pas tu masukkan kucai n taugeh.Gaul rata dgn api yg kecil. Pastikan kucai telah layu di dlm gorengan kuey teow. Dah bleh hidang dah… marbeles…

Tiada ulasan:

Menu semalam

Assalamualaikum, Haha..  Saja nak pos gambo,  bukti akk masak.. Menu hari ahad lepas.. Udang lipan goreng tepung Ayam korek-korek Say...

nuff

Cari Blog Ini

Arkib Blog